Bp Nitkiewicz: Boże Narodzenie mówi nam, że każdy człowiek jest bezcenny
Boże Narodzenie mówi nam, że każdy człowiek jest bezcenny, każdy nosi w sobie jakiś skarb, bogactwo – mówił bp Krzysztof Nitkiewicz podczas Pasterki sprawowanej w sandomierskiej bazylice katedralnej.
W homilii ordynariusz zauważył, że wzajemne relacje charakteryzuje często interesowność oraz klasyfikowanie ludzi według różnych kategorii przydatności do własnych celów. Skutkiem tego są podziały i odrzucenie.
- Tymczasem Boże Narodzenie mówi nam, że każdy człowiek ma prawo do szczęścia. Bez różnicy na to czy został dopiero poczęty czy może znajduje się na granicy życia i śmierci z powodu wyniszczenia chorobą lub podeszłego wieku. Człowiek jest wielki i bezcenny również wtedy, gdy nie podzielamy jego poglądów, sympatii, gdy nie odpowiada nam jego status społeczny – mówił biskup.
- Mamy przygarniać, a nie odpychać, łączyć a nie dzielić, dawać równe szanse i nie dyskryminować, nie wykluczać nikogo. To szczególny obowiązek sprawujących władzę, rodziców, duchownych, nauczycieli – podkreślił bp Nitkiewicz.
- Nie uciekajmy przed Bogiem i przed drugim człowiekiem. Niech nasze oczy spotkają się z oczami Dzieciątka Jezus, niech spotkają się z oczami bliskich i obcych nam ludzi. Chrystus zrodzony w Betlejem jest jednocześnie moim Bogiem i moim bliźnim. Naucza jak mam żyć, udziela potrzebnych sił, daje nadzieję – wskazywał ordynariusz.
Na zakończenie wspólnej modlitwy biskup złożył zebranym życzenia bożonarodzeniowe. Wielu mieszkańców po Mszy św. wraz z najmłodszymi odwiedzało przygotowaną szopkę betlejemską, aby pokłonić się Dzieciątku Jezus.
O tym, że poprzez pielgrzymowanie następuje duchowe odrodzenie całego Kościoła – mówił bp Krzysztof Nitkiewicz 12 sierpnia br. w Częstochowie do pątników XXXII Diecezjalnej Pieszej Pielgrzymki Ziemi Sandomierskiej.
Blisko 2 tys. pielgrzymów przybyłych do stóp jasnogórskiego sanktuarium przywitał biskup sandomierski Krzysztof Nitkiewicz wraz z biskupem seniorem Edwardem Frankowskim.
Na początku wodę czerpaną w Gietrzwałdzie stawiano pod klonem w otwartych naczyniach, podobnie też kładziono tam płótno podczas odmawiania różańca. Po zakończeniu modlitwy zabierano je ze sobą i wykorzystywano przy rozmaitych chorobach, często z bardzo dobrym skutkiem.
Zestaw tekstów Objawienia Najświętszej Maryi Panny w Gietrzwałdzie ze źródeł autentycznych na miejscu i z różnych pism 1878 Andrzeja Samulowskiego oraz Objawienia Matki Bożej w Gietrzwałdzie podług urzędowych dokumentów spisane za pozwoleniem ks. biskupa Warmińskiego autorstwa ks. prof. dr. Franza Hiplera nie tylko opisuje przebieg wydarzeń, lecz także szczegółowo opowiada o treści przekazów Maryi. Unikatowy zbiór tekstów o objawieniach w Gietrzwałdzie, spisanych natychmiast po wydarzeniach i wydanych w roku 1878. Autorzy doskonale opisują atmosferę tamtych czasów, wielkie duchowe poruszenie Polaków i wielotysięczne pielgrzymki do sanktuarium w Gietrzwałdzie. Autorem znacznej części tekstu jest Andrzej Samulowski, kuzyn wizjonerki Barbary Samulowskiej, warmiński poeta ludowy, działacz oświatowy i społeczny, a także założyciel pierwszej polskiej księgarni w Gietrzwałdzie.
Pod hasłem „Opera Łódź Opener” odbyła się dwudniowa inauguracja nowego sezonu artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi.
W sobotni wieczór zatytułowany „Włoska gala operowa” zabrzmiały najsłynniejsze arie operowe z półwyspu Apenińskiego, w wykonanu solistów teatru. Z kolei niedzielny rodzinny piknik przed teatrem wypełniły warsztaty plastyczne, „Opera na poduchach”, zabawy z kołem fortuny, teatralne przebieranki i koncerty dziecięcych chórów oraz pokazy taneczne uczniów szkoły baletowej. Koncert „Łódź Opera Opener”, czyli spotkanie z największymi arcydziełami opery włoskiej i słynnymi pieśniami neapolitańskimi otworzył nowy sezon artystyczny Teatru Wielkiego. Było to spotkanie z arcydziełami opery włoskiej oraz słynnymi pieśniami neapolitańskimi. Zabrzmiały m.in. uwertura do „Wilhelma Tella” i cavatina Figara Rossiniego, arie i chóry Verdiego („La donna è mobile”, Chór Niewolników, Marsz triumfalny), fragmenty z oper Pucciniego („Cyganeria”, „Tosca”, „Turandot”) z finałową arią „Nessun dorma”. Drugą część koncertu stanowiły popularne włoskie pieśni – „Chitarra Romana”, „Torna a Surriento”, „O sole mio”. Wykonali je znakomici soliści: Adam Sobierajski, Małgorzata Trojanowska, Patrycja Krzeszowska-Kubit, Agnieszka Makówka, Hanna Okońska, Arek Anyszka, Dominik Sutowicz oraz Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi. Koncertem zadyrygowali Rafał Janiak i Marcin Mirowski.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.