Było to nie tylko święto z racji obchodzonej uroczystości, ale także dzień poświęcenia nowego, namalowanego dla świątyni w Węglińcu obrazu Jezusa Miłosiernego.
Uroczystość odbyła się 19 kwietnia podczas nabożeństwa o godz. 15.
Poświęcenia obrazu dokonał proboszcz parafii ks. dr Przemysław Słyszko. Ze względu na panujące jeszcze tej niedzieli ograniczenia, uroczystość miała dodatkową oprawę. Po nabożeństwie w kościele parafialnym, poświęcony obraz wraz z relikwiami św. Faustyny peregrynował ulicami Węglińca, dając mieszkańcom szansę na bezpośredni kontakt i możliwość otrzymania błogosławieństwa w tym szczególnym czasie.
Z okazji jutrzejszej Niedzieli Bożego Miłosierdzia chór i orkiestra Sanktuarium Bożego Miłosierdzia przygotowali specjalne wykonanie hymnu Misericordias Domini. Muzycy swoje partie chóralne i instrumentalne nagrali w swoich domach telefonami.
Chór „Musica ex anima” oraz orkiestra Sanktuarium Bożego Miłosierdzia pod dyrekcją dr hab. Krzysztofa Michałka przygotowali nagranie hymnu Misericordias Domini stosownie do warunków, w których jutro będzie obchodzona Niedziela Miłosierdzia Bożego, czyli praktycznie bez udziału wiernych. Ze względu na obostrzenia wynikające ze stanu epidemii duszpasterze łagiewnickiego sanktuarium wszystkich czcicieli Bożego miłosierdzia zachęcają do duchowej łączności za pośrednictwem mediów.
Opowiem historie, które wstrząsają i poruszają: o sędzim, który całe życie walczył o sprawiedliwość, o człowieku, który nie zgodził się podpalić krzyża, i o dzieciach, których niewinność woła do nieba.
To nie jest opowieść o strachu, ale o nadziei: ciasna brama jest zawsze otwarta dla tych, którzy kochają. Bo na końcu nie liczy się, co mamy – ale kogo znamy.
W Asyżu odsłonięto rzeźbę przedstawiającą bł. Carlo Acutisa klęczącego u stóp Chrystusa. Dzieło zostało wykonane z brązu przez znanego kanadyjskiego artystę Timothy’ego Paula Schmalza – informuje agencja SIR. To pierwsza rzeźba, która oddaje hołd przyszłemu świętemu z pokolenia millenialsów, który zostanie kanonizowany 7 września wraz z Pier Giorgio Frassatim.
Acutis, znany jako „influencer Boga”, wykorzystywał internet do szerzenia kultu Eucharystii, dokumentując eucharystyczne cuda z całego świata i ukazując, jak wiara może łączyć się z technologią. W rzeźbie Carlo trzyma laptopa, na którego ekranie widnieją kielich i patena – symbol tego, że za pomocą technologii ukazywał światu Najświętszą Eucharystię. Przy jego plecaku zawieszona jest także proca, którą artysta Schmalz interpretuje jako odniesienie „do Dawida stojącego naprzeciw Goliata: młodzieńca, który stawia czoło współczesnej kulturze świeckiej za pomocą narzędzi świata cyfrowego, a swoją siłę czerpie z filaru krzyża”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.