Koncern PKN Orlen rozwija ofertę pozapaliwową. Sieć sprzedaży detalicznej ma być zwiększona m.in. przez przejęcie Ruchu, a także rozbudowę dotychczasowych kiosków oraz stawianie pawilonów o większej powierzchni handlowej. – Uruchamiamy nową markę – Orlen w Ruchu na bazie obecnych punktów Ruchu. W ciągu 5 lat chcemy mieć 900 punktów pod tą marką – powiedział na konferencji prasowej Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Pierwsze formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami Orlen zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. To dobra informacja dla czytelników tradycyjnej prasy, m.in. Niedzieli, bo rozbudowana sieć sprzedaży będzie dystrybuować także gazety. – Orlen będzie rozwijał dystrybucję prasy, ale wymaga to pewnego procesu optymalizacji, łączenia kolportażu, pewnej wspólnej logistyki – podkreślił prezes PKN Orlen.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Nowy rozdział
Ruch ma długą tradycję, bo jego korzenie sięgają 1918 r. Niestety, przez nieuczciwych przedsiębiorców w ostatnich latach zaczął się borykać z bardzo dużymi problemami, co przełożyło się na niewydolność finansową spółki. Przez wiele miesięcy zalegano z należnościami także dla wydawców polskiej prasy.
Reklama
Wraz z propozycją zakupu Ruchu przez PKN Orlen pojawiło się światełko w tunelu. Po przystąpieniu do postępowania ugodowego wydawcy mogli odzyskać część pieniędzy, a teraz jest szansa na lepsze rozwinięcie sprzedaży i dotarcie do czytelników. – Dzięki zaangażowaniu PKN Orlen otwieramy nowy rozdział w historii firmy. Przystępujemy do projektów, które umożliwią nam pozyskiwanie nowych klientów, zapewnią stabilność finansową i możliwość dalszego rozwoju – zaznaczył Piotr Regulski, prezes zarządu spółki Ruch.
Orlen prowadzi już rozbudowaną sprzedaż detaliczną na swoich stacjach benzynowych, a teraz zamierza wyjść ze swoją ofertą do użytkowników komunikacji miejskiej oraz zwykłych przechodniów, którzy robią niewielkie zakupy w ciągu dnia. W 2021 r. na polskich ulicach pojawi się 40 punktów Orlen w Ruchu, gdzie będzie można zrobić małe zakupy, napić się kawy, a także coś zjeść. Ruch konsumencki zostanie wzmocniony dzięki obsłudze rozwijającej się e-sprzedaży. We wrześniu tego roku udostępniona zostanie klientom usługa Orlen Paczka, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek.
Nowoczesne punkty sprzedaży
Sprzedaż detaliczna na stacjach Orlen rośnie od wielu lat. Polski koncern dorobił się już wielu marek, które są cenione przez konsumentów. W ciągu kilku lat może się stać jedną z ważniejszych sieci sprzedaży detalicznej z polskim kapitałem. – Od dłuższego czasu myśleliśmy, by rozwinąć nasz handel detaliczny poza stacjami paliw. Dlatego zdecydowaliśmy się przejąć spółkę Ruch – wyjaśniła Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.
Orlen wspólnie ze spółką Ruch opracował model biznesowy, z którego będą mogli skorzystać Polacy, a w przyszłości także inne państwa, pod marką Orlen Go. – Wszędzie, gdzie to będzie możliwe, powiększymy kioski do 20 m2, ale chcemy także stawiać większe formaty o powierzchni 60 m2, abyśmy mogli wejść tam ze swoją doskonałą ofertą gastronomiczną – dodała Klarecka.
Marka Ruch historycznie bardzo dobrze się kojarzy w Polsce. Oferta kiosków była przeznaczona dla przechodniów, czyli klientów w ruchu. W tej chwili spółka ma ok. 1300 punktów w naszym kraju. Wiele z nich mieści się w atrakcyjnych lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu pieszego. Już niebawem obok prasy i kosmetyków będzie można w nich znaleźć dobre, lubiane i sprawdzone polskie produkty Orlenu.