Piotr podszedł do Jezusa i zapytał: „Panie, ile razy
mam przebaczyć, jeśli mój brat zawini względem
mnie? Czy aż siedem razy?”.
Jezus mu odrzekł: „Nie mówię ci, że aż siedem
razy, lecz aż siedemdziesiąt siedem razy. Dlatego
podobne jest królestwo niebieskie do króla, który
chciał się rozliczyć ze swymi sługami. Gdy zaczął
się rozliczać, przyprowadzono mu jednego, który
był mu winien dziesięć tysięcy talentów. Ponieważ
nie miał z czego ich oddać, pan kazał sprzedać
go razem z żoną, dziećmi i całym jego mieniem,
aby dług w ten sposób odzyskać.
Wtedy sługa padł mu do stóp i prosił go: «Panie,
okaż mi cierpliwość, a wszystko ci oddam». Pan
ulitował się nad owym sługą, uwolnił go i dług mu
darował.
Lecz gdy sługa ów wyszedł, spotkał jednego ze
współsług, który mu był winien sto denarów.
Chwycił go i zaczął dusić, mówiąc: «Oddaj, coś
winien!». Jego współsługa padł przed nim i prosił
go: «Okaż mi cierpliwość, a oddam tobie». On jednak
nie chciał, lecz poszedł i wtrącił go do więzienia,
dopóki nie odda długu.
Współsłudzy jego, widząc, co się działo, bardzo
się zasmucili. Poszli i opowiedzieli swemu panu
wszystko, co zaszło.
Wtedy pan jego, wezwawszy go, rzekł mu: «Sługo
niegodziwy! Darowałem ci cały ten dług, ponieważ
mnie prosiłeś. Czyż więc i ty nie powinieneś
był ulitować się nad swoim współsługą, jak ja ulitowałem
się nad tobą?». I uniósłszy się gniewem,
pan jego kazał wydać go katom, dopóki mu nie
odda całego długu.
Podobnie uczyni wam Ojciec mój niebieski, jeżeli
każdy z was nie przebaczy z serca swemu bratu”.
Oto słowo Pańskie.
Słowa Ewangelii według św. Mateusza (Mt 20, 1-16a).
Jezus opowiedział swoim uczniom następującą
przypowieść:
„Królestwo niebieskie podobne jest do gospodarza,
który wyszedł wczesnym rankiem, aby nająć
robotników do swej winnicy. Umówił się z robotnikami
o denara za dzień i posłał ich do winnicy.
Gdy wyszedł około godziny trzeciej, zobaczył
innych, stojących na rynku bezczynnie, i rzekł
do nich: «Idźcie i wy do mojej winnicy, a co
będzie słuszne, dam wam». Oni poszli. Wyszedłszy
ponownie około godziny szóstej i dziewiątej,
tak samo uczynił.
Gdy wyszedł około godziny jedenastej, spotkał
innych stojących i zapytał ich: «Czemu tu stoicie
cały dzień bezczynnie?». Odpowiedzieli mu: «Bo
nas nikt nie najął». Rzekł im: «Idźcie i wy do winnicy
».
A gdy nadszedł wieczór, rzekł właściciel winnicy
do swego rządcy: «Zwołaj robotników i wypłać im
należność, począwszy od ostatnich aż do pierwszych
». Przyszli najęci około jedenastej godziny
i otrzymali po denarze. Gdy więc przyszli pierwsi,
myśleli, że więcej dostaną; lecz i oni otrzymali po
denarze.
Wziąwszy go, szemrali przeciw gospodarzowi,
mówiąc: «Ci ostatni jedną godzinę pracowali,
a zrównałeś ich z nami, którzy znosiliśmy ciężar
dnia i spiekotę». Na to odrzekł jednemu z nich:
«Przyjacielu, nie czynię ci krzywdy; czyż nie
o denara umówiłeś się ze mną? Weź, co twoje,
i odejdź. Chcę też i temu ostatniemu dać tak
samo jak tobie. Czy mi nie wolno uczynić ze
swoim, co chcę? Czy na to złym okiem patrzysz,
że ja jestem dobry?». Tak ostatni będą pierwszymi,
a pierwsi ostatnimi”.
Oto słowo Pańskie.
Nowennę można rozpocząć w dowolnym czasie. Uroczyście jest odprawiana w klasztorze w Annai jako przygotowanie do trzeciej niedzieli lipca, głównej uroczystości poświęconej świętemu Szarbelowi, na pamiątkę jego święceń kapłańskich 23 lipca 1859 roku.
Przedstawiajmy swe intencje miłosiernemu Bogu za wstawiennictwem świętego Szarbela. Odprawiających ją zachęca się do codziennej Komunii Świętej.
Prokuratura w Zurychu postawiła zarzuty radnej miejskiej i byłej przewodniczącej Partii Zielono-Liberalnej Saniji Ameti po zamieszczeniu przez nią zdjęcia, na których oddaje około 20 strzałów do obrazu przedstawiającego Matkę Boską z Dzieciątkiem Jezus. Według informacji szwajcarskiego portalu 20 Minuten, Ameti oskarżono na podstawie artykułu 261. szwajcarskiego kodeksu karnego o publiczne znieważenie przekonań religijnych i zakłócanie pokoju religijnego.
Przepis powyższy przewiduje kary dla każdego, kto „publicznie i złośliwie znieważa lub wyśmiewa przekonania religijne innych, a w szczególności ich wiarę w Boga, albo złośliwie bezcześci przedmioty kultu religijnego”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.