Spotkanie zorganizowało Towarzystwo Studiów Interdyscyplinarnych przy PWT we Wrocławiu a okazją było zbliżające się 30-lecie powstania Dzielnicy. Dzielnica to przestrzeń, ale i społeczność. Gromadzi środowiska skupione wokół kościołów: katolickiego, prawosławnego i ewangelicko-augsburskiego oraz synagogi żydowskiej. Społeczności związane z tym miejscem współpracują ze sobą, podejmując różne inicjatywy modlitewne, charytatywne, artystyczne i edukacyjne.
W panelu wzięli udział twórcy i kontynuatorzy dzieła: ks. mitrat Aleksander Konachowicz z kościoła prawosławnego; Jerzy Kichler, reprezentujący społeczność żydowską; Janusz Witt i ks. Paweł Mikołajczyk z Kościoła ewangelicko-augsburskiego; o. Józef Chyrzyński, paulin; oraz Stanisław Rybarczyk, przewodniczący zarządu Fundacji Dzielnica Wzajemnego Szacunku.
Dyskusję otworzył ks. prof. Sławomir Stasiak, rektor PWT, zaś ks. prof. Stanisław Rosik nakreślił sytuację powojennego Wrocławia, miejsca spotkania różnych kultur, narodowości i wyznań. Panel poprowadził ks. Jerzy Żytowiecki. – Jest to dzieło i zadanie. We Wrocławiu i na Dolnym Śląsku jest jeszcze wiele środowisk i miejsc, gdzie jak najszybciej należy budować dzielnice wzajemnego szacunku, bo są już dzielnice nienawiści. I dlatego należy mówić o tej istniejącej we Wrocławiu Dzielnicy, która jest dobrym przykładem na dobrą przyszłość – podkreślał kapłan.
W ramach obchodów 101. rocznicy obrony Lwowa ulicami Wrocławia przeszedł Marsz Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich. Marsz poprzedziła Eucharystia, którą w kościele pw. Świętej Rodziny sprawował ks. Piotr Jakubuś.
- Teraz odbywa się sąd nad Polską. Głównym prześladowanym i najbardziej zagrożonym jest bowiem dzisiaj małe, niewinne i bezbronne dziecko, które zabija się śmiertelnym uderzeniem w jego serce. Zabija się je dosłownie i w przenośni – mówił metropolita krakowski abp Marek Jędraszewski w Wielki Piątek podczas Drogi Krzyżowej w Kalwarii Zebrzydowskiej.
Arcybiskup powiedział do zebranych, że Chrystus, zawieszony między ziemią a niebem, osądził cały świat w imię Krzyża, który stał się najgłębszym, wzruszającym i przejmującym wyrazem miłości miłosiernej Boga do ludzi. Chwila, w której Zbawiciel wypowiedział ostatnie słowa, stała się momentem ostatecznej klęski ojca wszelkiego kłamstwa, zła i śmierci. – Pokonując szatana, sprawcę wszelkiego kłamstwa i grzechu, zawieszony na Krzyżu Jezus osądził również wszystkich świadomych i mniej świadomych współpracowników oraz współuczestników dzieła szatana. Odbywając sąd nad światem, Jezus odbył także sąd nad tymi, którzy Go sądzili. Sąd Najwyższej Prawdy – powiedział metropolita krakowski.
Ostatnie chwile życia Pana Jezusa, od nauczania wśród ludzi aż po śmierć na krzyżu i Zmartwychwstanie, mogli obejrzeć widzowie spektaklu plenerowego w Inowłodzu.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.