Reklama

W wolnej chwili

Sumienie w zwierciadle

Czy należy się spowiadać z poprawiania urody za pomocą skalpela i strzykawki z botoksem? Czy grzeszy osoba, która nie segreguje śmieci?

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Medycyna i technologia zmieniły nasze życie. Dzięki nowinkom w tych dziedzinach możemy żyć dłużej, wygodniej. Ale czy dzięki temu życie jest bardziej godne, a my jesteśmy bardziej spełnieni? Nowe odkrycia w medycynie pobudziły też rozwój rozmaitych idei, które wkroczyły i w sferę wiary. O moralnych aspektach aborcji, eutanazji, homoseksualizmu, zmiany płci czy surogactwa napisano już wiele. A jak ma się etyka katolicka do operacji plastycznych, ekologii czy terapii genowej? O tym w drugim tomie Bioetyki w konfesjonale pisze o. prof. Edmund Kowalski, redemptorysta.

Książka ukazała się w tym roku nakładem wydawnictwa Homo Dei. Jest kontynuacją bardzo dobrze przyjętego przez czytelników pierwszego tomu. Tym razem o. Kowalski postanowił skupić uwagę na specyficznych zagadnieniach biomedycznych i związanej z nimi odpowiedzialności moralnej – to wspomniana terapia genowa, uzależnienia, psychoterapia, medycyna estetyczna, etyka sportu, samobójstwa wśród dzieci i młodzieży oraz kwestie związane z ochroną środowiska. Autor rozpatruje wspomniane zagadnienia w sposób wielopłaszczyznowy – pod względem analizy antropologicznej, prawnej i teologicznej – by dać jasną i klarowną ich ocenę etyczno-moralną.

Bioetyka w konfesjonale w sposób oczywisty kierowana jest do kapłanów, duszpasterzy, spowiedników i seminarzystów, niemniej jednak każda osoba zainteresowana zagadnieniami moralnymi w bioetyce wyniesie korzyść z tej lektury. Publikacja podzielona jest na dwie części. W pierwszej autor wszechstronnie analizuje istotne w dzisiejszych czasach kwestie bioetyczne, w drugiej – koncentruje uwagę na odpowiedzialności moralnej, grzechu i spowiedzi. Bioetyka w konfesjonale sprzyja pogłębianiu formacji sumienia, co jest podstawowym zadaniem każdego człowieka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2024-07-08 18:49

Ocena: +6 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Co mówi twarz Maryi?

Ikona przypomina, że wśród nas mieszkają Boskie wieczne piękno, Boska wieczna prawda i Boska moc. One mogą zdefiniować nasz świat na nowo. Chyba nie zdumiewa nas, że Boskie manifestacje mają często twarz Maryi, jak na Jasnej Górze.

Chrześcijaństwo złamało judaistyczne reguły: zaczęło malować obrazy. Pierwsze ikony pojawiły się już w drugim stuleciu. Wyparły z domowych ołtarzy bożki pogańskie i nadały sakralny charakter codziennemu życiu pierwszych uczniów Pańskich.
CZYTAJ DALEJ

Tych słynnych zabytków nie zobaczysz teraz w Rzymie. Dlaczego?

2024-11-09 08:16

[ TEMATY ]

Rok Święty 2025

zabytki w Rzymie

niedostępne

PAP/EPA

Fontanna di Trevi, Rzym

Fontanna di Trevi, Rzym

Zabytki, których turysta nie zobaczy teraz w Rzymie - lista takich obiektów krąży w mediach społecznościowych w związku z zakrojonymi na rekordową skalę pracami w ramach przygotowań do Roku Świętego. Publikowane są zdjęcia "opakowanych zabytków", jak nazwano symbole Wiecznego Miasta ogrodzone i zasłonięte z powodu robót.

Coraz więcej turystów, włoskich i zagranicznych, relacjonujących pobyt w stolicy Włoch podkreśla, że wybrało przyjazd w niewłaściwym czasie ponieważ wiele z najsłynniejszych obiektów jest niedostępnych, albo można podziwiać je tylko z daleka.
CZYTAJ DALEJ

Papież do patriarchy Asyryjskiego Kościoła Wschodu: dialog teologiczny wydaje owoce

2024-11-09 11:05

[ TEMATY ]

papież Franciszek

Mar Awa III

Vatican Media

Papież Franciszek i Mar Awa III

Papież Franciszek i Mar Awa III

Dialog teologiczny jest niezbędny na drodze do jedności, ponieważ jedność, za którą tęsknimy jest jednością w wierze - powiedział Papież podczas spotkania z Patriarchą-Katolikosem Asyryjskiego Kościoła Wschodu, Mar Awą III. Jego dzisiejsza wizyta w Watykanie upamiętnia 40. rocznicę pierwszego spotkania między zwierzchnikami obu Kościołów, św. Jana Pawła II i Mar Dinkhę IV, a także 30. rocznicę wspólnej deklaracji chrystologicznej.

Franciszek przypomniał, że deklaracja ta położyła kres trwającym przez 1500 lat kontrowersjom doktrynalnym ws. Soboru Efeskiego. Uznała ona prawowitość i poprawność różnych sformułowań naszej wspólnej wiary chrystologicznej, wyrażonej w Credo Nicejskim. Było to możliwe dzięki zastosowaniu zasady potwierdzonej przez ekumeniczny dekret Soboru Watykańskiego II Unitatis redintegratio, według której ta sama wiara, przekazana przez Apostołów, była wyrażana i przyjmowana w różnych formach i na różne sposoby, w zależności od różnych warunków życia.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję