Wieczorami na wieżowcu PZU w Warszawie ukazuje się portret św. Jan Pawła II oraz Papieża Franciszka. W ten sposób największy polski ubezpieczyciel wita pielgrzymów przybywających do Polski
Wieżowiec głównej siedziby PZU SA. znajduje się przy alei Jana Pawła II w Warszawie. Ulica ta kojarzy się z 2 kwietnia 2005 roku, gdy kilkukilometrowa aleja tonęła w zniczach i kwiatach.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
- Chcemy uczcić pamięć o wielkim człowieku, bez którego nie mielibyśmy okazji gościć w Polsce pielgrzymów z całego świata. Oddajemy hołd Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II, który zapoczątkował piękną tradycję Światowych Dni Młodzieży - mówi "Niedzieli" Michał Krupiński, prezes zarządu PZU SA.
Reklama
Portret na wieżowcu PZU pojawia późnymi wieczorami i można go podziwić przez całą noc. Janowi Pawłowi II i Franciszkowi towarzyszą hasła witające pielgrzymów, które są wyświetlane w kilku językach. - Uważam, że dziedzictwo religijne, a zwłaszcza postać św. Jana Pawła II jest częścią naszej pięknej narodowej tożsamości - podkreśla Krupiński.
Powszechny Zakład Ubezpieczeń jest oficjalnym ubezpieczycielem Światowych Dni Młodzieży. PZU nie tylko ubezpiecza pielgrzymów przybywających do Polski, ale wspiera inicjatywy kulturalne towarzyszące ŚDM oraz sponsoruje wodę dla gości i kamizeli odblaskowe dla wolontariuszy. Przygotowano 5 milionów butelek wody, która będzie rozdawana w Krakowie. - To okazja do promocji Polski, Polaków, polskiej gościnności - mówi Krupiński.
PZU wspiera też ekspozycję w Pawilonie Polskim przy Wawelu i w strefie pielgrzyma na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie, a w krakowskim Muzeum Narodowym wystawę pt. "Maria Mater Misericordiae" ("Maria Matka Miłosierdzia"). Pielgrzymi mogą podziwiać zbiór blisko 100 dzieł z okresu od XIV do XVIII wieku.
PZU uruchomiło specjalną wielojęzyczną infolinię dla zarejestrowanych i ubezpieczonych pielgrzymów, zwłaszcza z zagranicy (+48 22 505 17 15). Pod tym numerem goście uzyskają wszelkie potrzebne informacje i wsparcie w kłopotliwych sytuacjach. - Światowe Dni Młodzieży to wydarzenie religijne, ale też okazja do promocji Polski. Jako partner strategiczny jesteśmy dumni z tego, że możemy pomóc - mówi prezes PZU.