Reklama

Naucz się dziwić

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

31 maja był dla uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół Społecznych nr 1 dniem szczególnym. Po 14 latach swojej działalności szkoła otrzymała imię, a jej patronem został poeta ks. Jan Twardowski.
Główne uroczystości odbyły się w kościele św. Judy Tadeusza. Jak już wielokrotnie w historii szkoły zdarzało się, gościny użyczył nam proboszcz i przyjaciel szkoły ks. prał. Stanisław Tomkowicz.
Centralnym punktem dnia była Msza św. koncelebrowana przez bp. Kazimierza Górnego. Powagi uroczystości dodawał Chór Uniwersytetu Rzeszowskiego, który odśpiewał Gaude Mater Polonia. W wygłoszonej homilii Ksiądz Biskup wskazał na aspekt radości wypływający z tej wspaniałej uroczystości. Skierował do nas słowa: „Jakże się cieszę, że patronem waszej szkoły będzie człowiek wielkiej radości. Ta poezja, która jest prosta i piękna, pełna zdumienia nad światem, chce nam powiedzieć: »Radujcie się i bądźcie pogodni!«”.
Kiądz Biskup poświęcił sztandar szkoły i tablicę pamiątkową. Mimo obowiązków duszpasterskich pozostał na części artystycznej przygotowanej przez uczniów pod kierunkiem nauczycielek naszej szkoły: Agaty Celtner, Reginy Mamczur i Alicji Mitoń.
Ks. Jana Twardowskiego. reprezentowała dr Aleksandra Iwanowska - edytor dzieł poety, która przypomniała, że 1 czerwca ks. Jan Twardowski obchodził będzie 89 urodziny.
W imieniu Kuratora Oświaty głos zabrała Helena Duś, odczytany też został list od Prezydenta Rzeszowa.
Przewodnicząca Stowarzyszenia Przyjaciół Zespołu Szkół Społecznych nr 1 Izabela Napiórkowski odczytała uroczystą uchwałę.
Nie mogło zabraknąć w tym dniu tych, którzy przewodzili tej szkole przez wszystkie te lata jej działalności.
Założycielki szkoły Małgorzata Dudek i Regina Mamczur przypomniały trudne początki i dość zawiłą historię tworzenia szkoły.
Dyrektor naszego zespołu szkół Anna Czyrek przypomniała motywację wyboru patrona dla tej niepowtarzalnej i szczególnej zarazem szkoły: „Szukaliśmy osoby, która będzie nam towarzyszyć jak dobry duch w codziennym życiu, która będzie razem z nami zachwycać się pięknem stworzenia, dziwić się rzeczom wielkim, bo prostym, klękać przed tajemnicą bliskości Boga. Szukaliśmy osoby, która znając ludzką słabość, czasem zapyta:
Jak daleko odszedłeś
od prostego kubka z jednym uchem
od starego stołu ze zwykłą ceratą
od matki która patrzała w oczy Żebyś nie kłamał.
My, tworzący tę szkołę wiemy, że taką osobę znaleźliśmy w postaci ks. Jana Twardowskiego i jesteśmy dumni, że zechciał patronować naszej szkole. To było dla nas wielkie radosne święto”.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2004-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Ks. Tomasz Trzaska: depresji nie da się zamodlić

Jest dziś potrzeba, żeby w kwestii kryzysów samobójczych budować mosty ze wszystkimi środowiskami: kościelnymi, społeczno-politycznymi, ze szkołą, ze służbą zdrowia, z państwem - po prostu z każdym; to zjawisko dotyczy wszystkich - powiedział metropolita warszawski abp Adrian Galbas.

Abp Galbas wziął udział w spotkaniu "Nie pozwólmy znikać bez słowa” poświęconym profilaktyce, systemom wsparcia i koordynacji działań między instytucjami w budowaniu bezpiecznego otoczenia dla osób w kryzysie psychicznym, które odbyło się w czwartek w Domu Arcybiskupów Warszawskich.
CZYTAJ DALEJ

Quo vadis, European education? Debata w Parlamencie Europejskim o przyszłości szkoły

2025-10-02 19:41

[ TEMATY ]

szkoła

parlament europejski

Andrzej Sosnowski

Red.

Andrzej Sosnowski

Andrzej Sosnowski

1 października 2025 r. w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyła się międzynarodowa konferencja „Quo vadis, European Education?”, poświęcona konsekwencjom i ryzykom związanym z projektem Europejskiego Obszaru Edukacji. Wydarzenie zorganizowała europoseł Małgorzata Gosiewska (ECR), która w swoim wystąpieniu otwierającym wskazała na zagrożenia, jakie niesie ze sobą unifikacja systemów edukacyjnych w Europie.

Konferencję otworzyła poseł do Parlamentu Europejskiego Małgorzata Gosiewska, zwracając uwagę, że projekt Europejskiego Obszaru Edukacji może prowadzić do osłabienia tożsamości narodowych. Podkreśliła, że edukacja to nie tylko wiedza, ale również fundament kulturowy i aksjologiczny, bez którego Europa może utracić swoje korzenie.
CZYTAJ DALEJ

Jak rozumieć świętych obcowanie?

2025-10-02 21:00

[ TEMATY ]

Credo

Adobe Stock

Punkty Credo są niczym drogowskazy na drodze wiary, które dzięki książce „Credo. Krok po kroku” możemy dostrzec i jeszcze pełniej zrozumieć.

Ksiądz prof. Janusz Lekan, dogmatyk i duszpasterz, profesor na Wydziale Teologii KUL, autor licznych publikacji naukowych i popularyzatorskich, tym razem dotyka spraw fundamentalnych dla ludzi wierzących – w sposób jasny i przystępny analizuje Wierzę w Boga, czego owocem jest książka „Credo. Krok po kroku”. Publikacja ta staje się w Roku Świętym 2025 zaproszeniem do przejrzenia się w „zwierciadłach wiary”. Autor dotyka elementarnej dla wierzących kwestii, czyniąc to z niezwykłą wrażliwością duchową i pedagogicznym zacięciem. Autor wyjaśnia krok po kroku przebogatą treść Credo. Książka ks. prof. Lekana stanowi istotną pomoc w ukazaniu ludziom wiary sensu tego, w co wierzą, i poszczególnych prawd wiary.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję