w stwierdzeniu, że Eucharystia jest największym skarbem Kościoła. Skarbem nie wynalezionym czy odkrytym, ale ofiarowanym przez Pana. Złożonym w nasze, niegodne, ludzkie ręce. Eucharystię sprawuje Kościół.
Chrześcijanie są na nią zwołani przez Chrystusa. Duch Święty gromadzi ich, by kształtować jedno Ciało i składać dzięki Bogu Ojcu. To ważne stwierdzenie, bo w dobie, w której oczekujemy od wszystkich zaspokojenia
naszych pragnień czy nawet zachcianek, bardzo często chrześcijanie postępują tak wobec Mszy św. i Eucharystii. Idą na nią wtedy, „kiedy czują taką potrzebę”. A na Mszę św. - jak wyjaśniał
kard. Jean Marie Lustiger, związany z zagłębiowską ziemią poprzez korzenie rodzinne - nie chodzimy po to, żeby zaspokoić naszą uczuciowość religijną, ani dlatego że odczuwamy taką potrzebę danego
dnia o danej porze. Uczestniczymy we Mszy św., szczególnie w niedzielę, ponieważ Pan Jezus nas wzywa, Duch Święty gromadzi i Bóg, nasz Ojciec, uczynił nas uczniami swojego Syna.
Rok Eucharystii, który niedawno rozpoczęliśmy, jest właśnie po to, aby taką pobożność eucharystyczną odnowić. Czy potrzeba odnowy? Jest to pytanie retoryczne. Potrzebujemy, i to wszyscy bez wyjątku,
poznać na nowo znaczenie Eucharystii, zgłębić jej wartość, odkryć wielkość daru, którym zostaliśmy obdarowani, nie dlatego że Bogu zbywało, nie dlatego że było to niepotrzebne. To jest dar serca. Dar
miłości. Poznając go, poznaje się miłość samą.
Jak potężnie brzmiąca trąba rozlega się dziś słowo Boże, aby nas zbudzić ze snu, aby wyrwać nas z letargu, wezwać do czujności, modlitwy i gorliwości. „Będą znaki na słońcu, księżycu i gwiazdach”, „moce niebios zostaną wstrząśnięte”, „ludzie mdleć będą ze strachu” – głosi dziś Ewangelia – ale „nabierzcie ducha i podnieście głowy, ponieważ zbliża się wasze odkupienie”.
Adwent, który rozpoczynamy, to czas oczekiwania, czujności i modlitwy, trwania w gotowości. Pan jest blisko, Pan przychodzi, jest już u bram. Dlatego trzeba wrócić do gorliwego życia wiarą, do autentycznej miłości, na nowo podjąć drogę nawrócenia. Czy gdy przyjdzie, zastanie nas przygotowanych? W Księdze Apokalipsy mówi do nas: „Obyś był zimny albo gorący! A skoro jesteś letni, […] chcę cię wyrzucić z mych ust” (Ap 3,15-16).
Duński Instytut Praw Człowieka domaga się od tamtejszych gmin zaprzestania stosowania kontrowersyjnych testów psychologicznych, tzw. forældrekompetenceundersøgelse (FKU). Testy te, którym są poddawani rodzice przed narodzeniem ich dzieci, mają na celu diagnozowanie potencjalnych problemów w rodzinie i podjęcie możliwie szybkiej interwencji w przypadku nieprawidłowości.
W praktyce FKU są językowo i kulturowo niedopasowane do realiów, w jakich żyją grenlandzcy Inuici, co prowadzi – w przypadku niezdania testu – do odbierania im dzieci, w tym nawet kilkugodzinnych noworodków, jak świadczy o tym historia Keiry Alexandry Kronvold. W przypadku tej trzydziestoośmiolatki pochodzenia inuickiego urzędnicy 7 listopada wkroczyli na oddział położniczy szpitala w Thisted około dwóch godzin po porodzie, by zabrać jej córeczkę. Dziewczynka znalazła się w rodzinie zastępczej, a biologiczna matka może się z nią widywać jedynie dwie godziny w miesiącu. Innym przykładem jest kolejna Grenlandka, Qupalu Platou, dla której niezdany test oznaczał w 2017 r. rozłąkę z dwuletnimi bliźniakami, których następnie rozdzielono – jeden trafił do domu dziecka, a drugi do rodziny zastępczej; również i w tym przypadku przysługują jej dwie godziny na miesiąc z synkami. Według oficjalnego raportu taka sytuacja dotyczy 5,6% rodzin grenlandzkich w porównaniu z niecałym 1% Duńczyków pochodzenia nordyckiego.
Z okazji 15-lecia wydawania firmowanych kart świątecznych Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. zorganizowało wystawę pt. „Od Narodzenia do Zmartwychwstania”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.