Adwent, to oczekiwanie na przyjście Władcy i Króla, oczekiwanie na Tego, który przyniesie nam zbawienie. Pierwsze oczekiwanie już spełniło się. Oto dwa tysiące lat temu narodziło się w Betlejem Dziecię,
które zmieniło obraz świata. Nasze współczesne oczekiwanie na rocznicę Jego Narodzin jest pierwszym rodzajem oczekiwania. Jezus Chrystus, który jest z nami i wśród nas aż do skończenia świata stoi u naszych
drzwi i kołacze. „jeśli kto posłyszy głos Mój i otworzy drzwi - woła - wejdę do niego i będę z nim wieczerzał a on ze Mną”. (Ap. 3,20) Jeśli otworzymy drzwi naszych serc, wejdzie
do nich Światłość Świata, wejdzie jedyne Dobro i Wieczna Radość. Spotkany u drzwi naszych serc wyjątkowy Gość czeka na zaproszenie. Spotkany na drogach naszego życia wyjątkowy Przechodzień prosi o przyjęcie
Jego łaski, chce uświęcić nasze życie i wejść w nie na zawsze. To drugi wymiar oczekiwania. A o trzecim każdego dnia wspominamy w modlitwie mówiąc: „przyjdź Królestwo Twoje”, tymi bowiem słowami
przybliżamy powtórne przyjście Jezusa Chrystusa w ostatecznych czasach na końcu dni.
Cztery tygodnie Adwentu dają nam czas na przygotowanie się na przyjście Pana. Pomaga nam w tym Boża Matka, którą symbolizuje adwentowa świeca, zwana „Roratką”, zapalana podczas porannych
Mszy św. odprawianych ku Jej czci w okresie Adwentu już od XIII wieku. Bożą Matka niesie światu Chrystusa - Światłość Prawdziwą.
„Rorate caeli desuper” - „Spuście rosę Niebiosa” - śpiewamy w adwentowej pieśni, powtarzając słowa proroka Izajasza. Rosa jako zdrój łask długo oczekiwanego Zbawiciela
w dniu Jego Narodzin spada na nasze głowy.
Duszpasterstwo powołań powinno być organicznie związane z duszpasterstwem młodzieży - uważa bp Andrzej Przybylski, przewodniczący Krajowej Rady Duszpasterstwa Powołań, który przedstawił tę tematykę na 400. zebraniu plenarnym Episkopatu Polski w Warszawie. Biskupów zachęcił do tworzenia i rozwoju ośrodków zajmujących się duszpasterstwem powołań w diecezjach.
W rozmowie z KAI bp Andrzej Przybylski zaznaczył, że duszpasterstwo powołań nie ogranicza się do rekrutacji do diecezjalnego seminarium duchownego czy nowicjatu zakonnego. Jest to bowiem stała troska Kościoła o towarzyszenie ludziom w wyborze różnych dróg życiowych, w tym także w służbie Panu Bogu, czyli powołania do życia konsekrowanego czy kapłaństwa.
30 lat temu zmarł Franciszek Gajowniczek, za którego w niemieckim obozie Auschwitz życie oddał polski franciszkanin ojciec Maksymilian Kolbe. Odszedł 13 marca 1995 roku. Przeżył 94 lata. Spoczął na cmentarzu klasztornym w Niepokalanowie.
Gajowniczek urodził się 15 listopada 1901 roku we wsi Strachomin koło Mińska Mazowieckiego. Później mieszkał w Warszawie. Miał żonę i dwóch synów. Był zawodowym żołnierzem w stopniu sierżanta. Walczył w kampanii wrześniowej broniąc między innymi twierdzy Modlin. Po jej upadku dostał się 28 września 1939 roku do niewoli, z której zbiegł w październiku. Próbował przedostać się na Węgry, ale został zadenuncjowany do Gestapo przez Słowaczkę. Niemcy uwięzili go w Zakopanem oraz w Tarnowie. 8 września 1940 roku został umieszczony w KL Auschwitz.
Przebaczenie to klucz, który może otworzyć drzwi naszego serca i uzdolnić je do przyjęcia Bożego uzdrowienia. Często nasz smutek, brak radości i spokoju ducha, jest związany z brakiem przebaczenia. W jaki sposób otworzyć się na dar przebaczenia? Czy przebaczenie oznacza zapomnienie krzywdy?
Artykuł zawiera fragment z książki o. Piotra Różańskiego SP „Gdy przebaczasz, Bóg Cię uzdrawia”. Zobacz więcej: ksiegarnia.niedziela.pl.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.