Reklama

Kultura

Gala Finałowa 28. Festiwalu Mozartowskiego

14 lipca 2018 r. godz. 19 ( sobota ) – Teatr Polski ul. Kazimierza Karasia 2

[ TEMATY ]

festiwal

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Prawdziwe mozartowsko-operowe crème de la crème. Podobnie jak w ubiegłym roku, tegoroczną edycję Festiwalu Mozartowskiego zwieńczy gala operowa, w czasie której usłyszymy artystów znanych z interpretacji głównych partii w Mozartowskich operach, nie zabraknie uwertur oraz porywających chórów operowych. Najlepszą rekomendacją jest program Gali – zapraszamy do zapoznania się z tym, co czeka melomanów w drugą sobotę lipca.

Soliści:

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Joanna Freszel - sopran

Joanna Moskowicz - sopran

Iryna Zhytynska - mezzosopran

Jan Jakub Monowid - kontratenor

Krystian Adam Krzeszowiak - tenor

Artur Janda - bas-baryton

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej

Anna Bacciarelli sopran, Ewelina Rzezińska alt, Marek Sadowski tenor, Krzysztof Matuszak bas

Krzysztof Kusiel-Moroz przygotowanie Zespołu Wokalnego

Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej „Musicae Antiquae Collegium Varsoviense”

Marcin Sompoliński dyrygent

W programie:

ORKIESTRA: Uwertura do opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620

JOANNA FRESZEL: „Porgi, amor” (aria Hrabiny Almaviva z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)

IRYNA ZHYTYNSKA: „Voi che sapete” (aria Cherubina z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)

ARTUR JANDA: „Non più andrai” (aria Figara z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)

JAN JAKUB MONOWID: „Non so più cosa son, cosa faccio” (aria Cherubina z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)

ORKIESTRA: Fandango z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492

KRYSTIAN ADAM KRZESZOWIAK: „Wenn der Freude Tränen fliessen” (aria Belmonte z opery „Die Entführung aus dem Serail” / „Uprowadzenie z seraju” KV 384)

ARTUR JANDA & JOANNA FRESZEL: „Bei Männern welche Liebe fühlen” (duet Papagena i Paminy z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

Reklama

CHÓR: „Godiam la pace” oraz „Placido e il mar” (chóry z opery „Idomeneo, Re di Creta” / „Idomeneusz, król Krety” KV 366)

JOANNA FRESZEL & ARTUR JANDA: „Là ci darem la mano” (duet Zerliny i Don Giovanniego z opery „Don Giovanni KV 527)

JOANNA MOSKOWICZ: „Martern aller Arten” (aria Konstancji z opery „Die Entführung aus dem Serail / „Uprowadzenie z seraju KV 384)

* * * * *

ORKIESTRA: Uwertura do opery „Die Entführung aus dem Serail” / „Uprowadzenie z Seraju” KV 384

JAN JAKUB MONOWID: „Dolce d’amor compagna” (aria Ramira z opery „La finta giardinera” / „Rzekoma ogrodniczka” KV 196)

IRYNA ZHYTYNSKA: „Vedrai carino” (aria Zerliny z opery „Don Giovanni” KV 527)

KRYSTIAN ADAM KRZESZOWIAK: „Dalla sua pace” (aria Don Ottavia z opery „Don Giovanni” KV 527)

CHÓR: „Serbate, oh Dei custodi” (chór z opery „La clemenza di Tito” / „Łaskawość Tytusa” KV 621)

JOANNA MOSKOWICZ, KRYSTIAN ADAM KRZESZOWIAK: „Fuggi, crudele, fuggi” (duet Donny Anny i Don Ottavia z opery „Don Giovanni” KV 527)

ORKIESTRA: Rondo z „Musik zu einer Pantomime” / „Muzyki do pantomimy” KV 446/416d

JOANNA FRESZEL: „Ach, ich fühl’s” (aria Paminy z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

ARTUR JANDA: „Ein Mädchen oder Weibchen” (aria Papagena z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

KRYSTIAN ADAM KRZESZOWIAK: „Dies Bildnis ist bezaubernd schön” (aria Tamina z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

IRYNA ZHYTYNSKA & ARTUR JANDA: „Pa pa pa” (duet Papageny i Papagena z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

JOANNA MOSKOWICZ: „Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen” (aria Królowej Nocy z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)

Reklama

CHÓR: „Bassa Selim lebe lange” (chór finałowy z opery „Die Entführung aus dem Serail” / „Uprowadzenie z Seraju” KV 384)

Festiwalowe detale: operakameralna.pl

2018-07-10 17:31

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Tylko prawda jest ciekawa

Jaki jest świat mediów tzw. głównego nurtu, to widać, słychać i czuć na co dzień. Ale, na szczęście, nie wszyscy chcą uczestniczyć w grze fałszu, pozorów i propagandy. Byłem ostatnio przez kilka dni na przeglądzie niezależnych filmów dokumentalnych w Ełku. Tam nikt nie „ściemniał” ze względu na politykę czy interesy. Tam twórcy szli za apelem wielkiego pisarza Józefa Mackiewicza: „Tylko prawda jest ciekawa”. I bardzo się cieszę, że są młodzi ludzie, którzy ratują honor polskiego dziennikarstwa. Dlatego z przyjemnością zamieszczam werdykt Jury, w którym sam uczestniczyłem:
„Na I Ogólnopolski Festiwal Filmu Niezależnego «OKNO» nadesłano 18 filmów, zakwalifikowano do konkursu 8. Nadesłane na festiwal filmy pokazały, jak ogromne są obszary ukrywanej, nieopisanej rzeczywistości poza polem widzenia dyskursu publicznego. Niezależnie od różnic jakościowych, technicznych i warsztatowych w nadesłanych filmach, każdy z nich pokazuje nieznane fakty historyczne, zapomnianych ludzi i tematy współczesne, nieobecne w mediach głównego nurtu. Twórcy działali w interesie społecznym, najczęściej kręcąc filmy za własne lub zdobywane z trudem środki finansowe.
Grand Prix - film «Pani Weronika i jej chłopcy», reż. Artur Pilarczyk - za pokazanie środkami filmowymi ludzi, których Polska opuściła, mimo że oni przy niej trwają. Bohaterka filmu podtrzymuje więź bardzo już starych żołnierzy II RP, zamieszkałych na dzisiejszej Białorusi, z Macierzą, przeciwdziałając zacieraniu pamięci o prawdziwej Polsce, o którą walczyli. Film ukazuje wzruszającą symbolikę polskości, podtrzymywanej przez odchodzących już żołnierzy podwójnie wyklętych.
Wyróżnienia:

CZYTAJ DALEJ

Mario na Piaskach do której z pieśniami szli karmelici skrzypiąc trzewikami módl się za nami

2024-05-15 20:45

[ TEMATY ]

Rozważania majowe

Wołam Twoje Imię, Matko…

pl. wikipedia.org

Matka Boża Piaskowa

Matka Boża Piaskowa

W naszej majowej wędrówce, której szlak wyznaczył ks. Jan Twardowski docieramy dziś do Krakowa, by na chwilę zatrzymać się w cieniu karmelitańskiej duchowości. Po kilku dniach wędrówki przybyliśmy ponownie do Krakowa, gdzie na przedmieściach dawnego miasta – zwanym „Na Piasku” znajduje się ufundowany przez Władysława Jagiełłę i jego małżonkę Jadwigę kościół ojców karmelitów. To w tej świątyni uklękniemy dziś przed obrazem Matki Bożej Piaskowej, nazywanej też „Panią Krakowa”.

Obraz, który zatrzymuje dziś nasza uwagę znajduje się w kaplicy przy kościele Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny. Jest jednym z najpopularniejszych wizerunków Bogurodzicy w mieście. Wizerunek jest nietypowy w porównaniu do tych, które widzieliśmy do tej pory. Nie jest rzeźbą ani obrazem malowanym na desce czy płótnie. Ten, przed którym dziś się zatrzymujemy zgodnie z myślą ks. Jana jest malunkiem wykonanym na tynku.

CZYTAJ DALEJ

Kard. Sarah do alumnów WSD: niech wasze życie budują trzy filary: krzyż, Eucharystia i Maryja

2024-05-15 19:25

[ TEMATY ]

kard. Robert Sarah

Włodzimierz Rędzioch

Kard. Robert Sarah

Kard. Robert Sarah

- Módlcie się cały czas, bo bez Jezusa nie możecie nic uczynić - mówił kard. Robert Sarah podczas Mszy św. sprawowanej w kościele seminaryjnym św. Witalisa we Włocławku. Były prefekt Kongregacji ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów przybył do Polski w związku z diecezjalną pielgrzymką kapłanów diecezji włocławskiej do sanktuarium św. Józefa, patrona diecezji, w Sieradzu. - Niech wasze życie budują trzy filary: krzyż, Eucharystia i Maryja - zwrócił się do alumnów.

W pierwszym dniu wizyty, 15 maja, gwinejski purpurat spotkał się z alumnami, moderatorami i wykładowcami włocławskiego WSD. Dzień rozpoczął się Mszą św. w seminaryjnym kościele, której przewodniczył kard. Sarah, a koncelebrowali m.in. biskup włocławski Krzysztof Wętkowski oraz biskup senior Stanisław Gębicki.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję