Autorzy amerykańskiego filmu Wimbledon sięgnęli do wypróbowanych reguł melodramatów, których akcja rozgrywa się wśród wyższych sfer.
Jak sugeruje tytuł, bohaterami są tu młodzi tenisiści, którzy startują w dorocznych rozgrywkach o puchar Wimbledonu. Peter, przystojny angielski gracz, myśli o porzuceniu kariery z powodu prześladującego go pecha. Najlepsze lata ma już bowiem za sobą. Spotkanie z młodziutką i ambitną amerykańską tenisistką Lizzie przywraca mu wiarę w sukces. Oglądamy perypetie miłosne obojga w czasie rozgrywek wimbledońskich. Realizatorzy ukazują rodzącą się miłość jako coś naprawdę autentycznego.
Lizzie i Peter żyją w atmosferze współczesnej mody na swobodę obyczajową. Mimo to jednak ich związek pomaga im przezwyciężyć słabości charakterów. Takie ustawienie akcji spowodowało, że film odbieramy jako współczesną wersję klasycznych melodramatów, w których miłość pokazywana była zawsze jako siła niezwykle dramatyczna, również niszcząca. Wimbledon różni się od nich tym, że wymowa tego utworu jest optymistyczna i konstruktywna.
Film jest przyjemny i lekki w oglądaniu, niesie pozytywną rozrywkę. Być może niektórzy widzowie uznają obraz na naiwny, pamiętajmy jednak, że kino jest przede wszystkim rozrywką.
Tęczowa rewolucja nabiera tempa! KE ogłasza nową strategię LGBTIQ+ na lata 2026–2030 – ujawnia portal wPolityce.pl
Portal wPolityce.pl ujawnił, że Komisja Europejska zaprezentowała nową strategię Unii Europejskiej na rzecz równości osób LGBTIQ+ na lata 2026–2030. Dokument zatytułowany „Free to love, free to be” („Wolność kochania, wolność bycia”) wprowadza szereg daleko idących zobowiązań i planów, które – zdaniem komentatorów – mogą całkowicie przekształcić europejskie społeczeństwa.
Św. Jan Henry Newman znany był z wytrwałej modlitwy o cud odrodzenia się katolicyzmu na Wyspach – za wstawiennictwem Maryi. W tych dniach w Anglii i Walii znowu mówi się o „wiośnie Kościoła”.
175 lat temu papież Pius IX, bullą „Universalis Ecclesiae”, przywrócił katolicką hierarchię w Anglii i Walii. Po raz pierwszy od panowania Marii Tudor (1555–1558), katolicy odzyskali strukturę diecezjalną. Utworzono trzynaście nowych diecezji, co oznaczało nowy początek po wiekach prześladowań. Przywrócenie hierarchii umożliwiło skoordynowaną opiekę duszpasterską, odnowę liturgiczną, budowę nowych kościołów i odnowione świadectwo wiary katolickiej w życiu publicznym. Drogę powrotu utorowała ustawa o Emancypacji Katolików z 1829 roku.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.