Reklama

Wiadomości

UNICEF: 168 milionów dzieci z powodu pandemii nie chodzi do szkoły

ONZ-owskie dzieło pomocy dzieciom UNICEF jest głęboko zaniepokojone „katastrofalnym kryzysem oświatowym” spowodowanym lockdownem. „Z każdym kolejnym dniem dzieci, które nie mają dostępu do bezpośredniego nauczania, pozostają coraz bardziej w tyle, a najbardziej pokrzywdzone dzieci płacą za to najwyższą cenę”, powiedziała 3 marca w Nowym Jorku dyrektorka dzieła Henrietta Fore, w związku z trwającą od roku pandemią COVID-19.

[ TEMATY ]

szkoła

UNICEF

Karol Porwich/Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

„Nie możemy sobie pozwolić na to, aby w drugim roku nauki dzieci miały ograniczone lub żadne możliwości uczenia się w szkole”, stwierdziła Fore. Należy zrobić wszystko, aby można było utrzymać szkoły otwarte.

Według UNICEF, dla ponad 168 milionów dzieci na całym świecie szkoły były całkowicie zamknięte przez prawie rok z powodu lockdownu. Jedno na siedmioro dzieci opuściło ponad trzy czwarte swoich zajęć. Według raportu „COVID-19 i zamknięcie szkół – rok bez szkoły”, w okresie od marca 2020 do lutego 2021 r. całkowity lockdown obowiązywał tylko w 14 krajach świata. Dwie trzecie tych krajów jest w Ameryce Łacińskiej i regionie Karaibów. Spośród 14 krajów przez najwięcej dni były zamknięte szkoły w Panamie, a następnie w Salwadorze, Bangladeszu i Boliwii.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Zamykanie szkół ma niszczycielskie skutki dla nauki i samopoczucia dzieci - alarmuje UNICEF. W swoim raporcie stwierdza, że dzieci najsłabsze socjalnie oraz te, które nie mają dostępu do nauki zdalnej, są najbardziej narażone na ryzyko, że nigdy nie wrócą do szkoły i będą zmuszane do małżeństw lub pracy zarobkowej. Według najnowszych danych UNESCO, ponad 888 milionów dzieci na całym świecie ma utrudnioną edukację z powodu całkowitego lub częściowego zamknięcia szkół.

Podziel się cytatem

Reklama

Chcąc zwrócić uwagę na kryzys oświatowy UNICEF przygotował instalację Pandemic Classroom – model klasy szkolnej , w której stoi 168 pustych ławek. Każda z nich symbolizuje milion dzieci żyjących w krajach, w których od roku szkoły są prawie całkowicie zamknięte. „Za każdą pustą ławką wisi pusty plecak miejsce na niewykorzystany potencjał dziecka”, powiedziała Fore.

Reklama

Kiedy uczniowie powrócą do swoich klas szkolnych, będzie im potrzebna pomoc, aby się na nowo przyzwyczaili i nadgonili program nauczania - podkreślił UNICEF. ONZ-owskie dzieło wezwało rządy, aby uwzględniły indywidualne potrzeby każdego ucznia i rozwijały szeroki program pomocy w nauczaniu, opiece zdrowotne i wyżywieniu.

UNICEF wezwał rządy do priorytetowego traktowania indywidualnych potrzeb każdego dziecka w wieku szkolnym oraz do wspierania rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie korepetycji, zdrowia i odżywiania. Należy też koniecznie zatroszczyć się o zdrowie psychiczne uczniów oraz o zabezpieczenie rozwoju i dobrego samopoczucia dzieci i młodzieży.

2021-03-04 14:57

Ocena: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kilka słów o słowie

Zanim moja córka poszła do szkoły, z mężem rozmawialiśmy z nią, czego może się tam spodziewać. Opowiadaliśmy jej o szkole i w którymś momencie padło zdanie, że będzie się tam uczyła tzw. przedmiotów, czyli m.in. biologii, historii i języka polskiego. – Ja na język polski chodzić nie będę – oznajmiła z przekonaniem nasza 6-latka – bo przecież już znam ten język. Była to dla niej sprawa przesądzona i oczywista. Póki co jest w trzeciej klasie i już zdążyła się przekonać, że język polski jest pełen niespodzianek, że „może” może być „morzem”, a „skuwka” odbiega od zasady. Że kiedy zamieramy ze strachu, to tak naprawdę nie umarliśmy. Lewy pas na trasie może być „wolny”, choć wszyscy wiedzą, że jedzie się po nim szybciej. Córka przekonuje się, że język polski to bogactwo treści. I nie chodzi tu tylko o literaturę, która – myślę – jest kluczem do poznawania i dbania o język ojczysty, ale szereg nauk o języku (ortografia, słowotwórstwo i cały ciąg nienazwanych jeszcze przez dziecko działów nauki o języku).

CZYTAJ DALEJ

Patron Dnia: Święty Benedykt Józef Labre, który „użyczył” twarzy Jezusowi

2024-04-16 08:26

[ TEMATY ]

Święty Benedykt Józef Labre

Domena publiczna

Święty Benedykt Józef Labre

Święty Benedykt Józef Labre

Mówi się, że jego promieniująca świętością twarz fascynowała ludzi. Jednemu z rzymskich malarzy posłużyła nawet do namalowania oblicza Jezusa podczas Ostatniej Wieczerzy - pisze ks. Arkadiusz Nocoń w felietonie dla portalu www.vaticannews.va/pl i Radia Watykańskiego. 16 kwietnia wspominamy św. Benedykta Józefa Labre. Beatyfikował go Papież Pius IX w 1860 r., a kanonizował w 1881 r. Leon XIII. Relikwie znajdują się w kościele Santa Maria dei Monti w Rzymie. Jest patronem pielgrzymów i podróżników.

Benedykt Józef Labre urodził się 26 marca 1748 r. w Amettes (Francja) w ubogiej, wiejskiej rodzinie. Był najstarszy z piętnaściorga rodzeństwa. Od wczesnego dzieciństwa prowadził głębokie życie modlitewne, dlatego po ukończeniu edukacji, w wieku 16 lat, mimo sprzeciwu rodziny, pragnął wstąpić do klasztoru. Kilkakrotnie prosił o przyjęcie do kartuzów, znanych z surowej reguły - bezskutecznie. Pukał też do trapistów, ale i tu spotkał się z odmową. Kiedy więc przyjęto go cystersów, wydawało się, że marzenia jego wreszcie się spełniły, ale po krótkim czasie musiał opuścić klasztor. Uznano, że jest mało święty i zbyt roztargniony, nie będzie więc dobrym mnichem.

CZYTAJ DALEJ

O synodzie w Sali Sesyjnej Dworca PKP

2024-04-16 09:53

Materiały organizatorów

W ramach Wieczorów Polskich odbędzie się 184. spotkanie, w programie którego będzie Synod Archidiecezji Wrocławskiej.

Spotkanie zorganizowało Duszpasterstwo Kolejarzy. Z prelekcją wystąpi Adriana Kwiatkowska, sekretarz synodu.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję