„Uwolnij nas” – spektakl bożonarodzeniowy w DA Emaus
„O tej historii przez 2 tysiące lat powiedziane zostało już chyba wszystko, ale my podjęliśmy się tego jeszcze raz, z innej perspektywy, w innej formie, w konkretnym celu” – czytamy na profilu facebookowym Duszpasterstwa Akademickiego Emaus.
To właśnie w parafii akademickiej św. Ireneusza w Częstochowie zostanie wystawiony spektakl bożonarodzeniowy pt. „Uwolnij nas”.
„Ten spektakl powstał z potrzeby przedarcia się przez warstwy kiczu, przesłodzenia i grzeczności, które w naszej kulturze obrosły historię przyjścia na świat Boga-Człowieka. Przez połączenie kilku form i technik teatralnych przekazuje nieco inną perspektywę niż tradycyjne jasełka” – podkreśla Anna Wilk, reżyser przedstawienia.
Na spektakl zapraszamy widzów powyżej 10. roku życia. Będzie go można zobaczyć w niedziele 2 i 9 stycznia o godz. 18. Wstęp wolny.
Czy wiesz, że w małżeństwie można być szczęśliwym, tak totalnie, na maksa?
Może trudno w to uwierzyć, może brzmi to jak tania amerykańska komedia romantyczna, ale takie rzeczy naprawdę się zdarzają. W końcu czy nie po to ślubowaliśmy miłość, wierność i uczciwość? Warto powalczyć o tę miłość, przypomnieć sobie, jak to było kiedyś, dawno temu.
Jak powstały i skąd pochodzą wezwania Litanii Loretańskiej? Niektóre z nich wydają się bardzo tajemnicze: „Wieżo z kości słoniowej”, „Arko przymierza”, „Gwiazdo zaranna”…
Za nami już pierwsze dni maja – miesiąca poświęconego w szczególny sposób Dziewicy Maryi. To czas maryjnych nabożeństw, podczas których nie tylko w świątyniach, ale i przy kapliczkach lub przydrożnych figurach rozbrzmiewa Litania do Najświętszej Maryi Panny, popularnie nazywana Litanią Loretańską. Wielu z nas, także czytelników Niedzieli, pyta: jak powstały wezwania tej litanii? Jaka jest jej historia i co kryje się w niekiedy tajemniczo brzmiących określeniach, takich jak: „Domie złoty” czy „Wieżo z kości słoniowej”?
W trosce o dobro kościelnej liturgii, w tym wykonywanych pieśni i psalmów, Diecezjalna Komisja Muzyki Kościelnej w kurii warszawsko-praskiej przypomina, że muzyka w kościołach powinna być odgrywana wyłącznie na żywo, a nie odtwarzana z nagrania. Komunikat w tej sprawie wydano z uwagi na "niepokojące praktyki korzystania z gotowych utworów audio, zastępujących grę organów, śpiew organisty i wiernych". Ponadto dokument tłumaczy m.in., że nie wolno w liturgii wykonywać utworów o charakterze świeckim.
Zwracając się do kapłanów i diecezjan świeckich, Diecezjalna Komisja Muzyki Kościelnej wydała komunikat dotyczący odtwarzania utworów audio w kościołach. W "trosce o dobro kościelnej liturgii, w tym wykonywanych pieśni i psalmów" zwraca w nim uwagę na "pojawiające się niepokojące praktyki korzystania z gotowych utworów audio zastępujących grę organów, śpiew organisty i wiernych podczas mszy świętych, nabożeństw i innych aktywności liturgicznych".
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.