Jakie trudności mogą spotkać przedsiębiorców z innowacyjnym pomysłem na biznes? Czy przedsiębiorczość to ciężka praca? Jak ważna w biznesie jest komunikacja? Na te pytania próbowali znaleźć odpowiedź uczestnicy konferencji „Przedsiębiorczy chrześcijanin – o biznesie w boskim stylu”, która odbyła się w środę 29 marca na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie.
Mateusz Patrzałek, Ivan Kosarowicz i Dawid Chmielarz – studenci i założyciele dwóch start-upów (czyli rozwijających się przedsiębiorstw) o nazwach: „Drive” i „Ness” – przekonywali, aby nie dać się zniechęcić trudnościom oraz przeciwnościom. Pomysłem na ich pierwszy biznes była innowacyjna technologia oparta na cząsteczkach krzemu, stosowana w mobilnych myjniach samochodowych, wykorzystująca zaledwie 0,5 l wody do umycia całego auta. Dla porównania: w normalnej myjni zużywa się ok. 200 l wody na jeden pojazd. Niestety, okazało się, że dla klientów docelowej grupy oferta okazała się zbyt droga. Aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców, postanowili założyć drugi start-up: serwis motoryzacyjny „Drive” dla fanów motoryzacji. Niedługo ruszy kampania promocyjna projektu. Warto wspomnieć, że Mateusz, Ivan i Dawid są laureatami Krakow Business Starter oraz reprezentantami Polski na Global Student Entrepreneur Awards (GSEA) w Bangkoku – prestiżowych konkursów dla początkujących przedsiębiorców.