Ewangelia mówi o słuchaniu głosu Jezusa. Często jednak zastanawiamy się, jak w naszych czasach mówi Jezus. Okazuje się, że On mówi każdego dnia i to na wiele sposobów. Zobaczmy cztery główne sposoby mówienia Pana Boga do nas.
Biblia jest pierwszym i najważniejszym miejscem komunikacji Boga z człowiekiem, ponieważ została napisana pod natchnieniem Ducha Świętego. Po lekturze Pisma Świętego w kościele jest podany podpis autora: Oto Słowo Boże.
Jezus założył Kościół, aby głosił dobrą nowinę i kontynuował Jego misję na ziemi. Stąd drugim źródłem poznania głosu Jezusa jest magisterium, czyli nauczanie Kościoła. Ono nam pomaga w ocenie często skomplikowanych sytuacji, ponieważ analizuje je w świetle Pisma Świętego i wielowiekowej tradycji Kościoła.
Pan Jezus mówi także przez objawienia prywatne, które są zatwierdzone przez Kościół. Choć nie są konieczne do zbawienia, to jednak mogą wiele wnieść w nasze życie. Przykładem tego jest chociażby dzienniczek św. Siostry Faustyny, w którym zapisała swe dialogi z Jezusem. Jest on dostępnym w całości w internecie na stronie: Zobacz
Tak jak kiedyś Bóg mówił przez proroków, tak i teraz mówi przez innych ludzi. I to często mogą być osoby bliskie, znajome lub nieznajome. Chodzi tylko o to, aby rozeznawać głosy, które do nas docierają.
3. Dziś
„Wiara rodzi się ze słuchania” – mówi św. Paweł. To jest klucz do szczęśliwego życia, bo Bóg chce, abyśmy byli szczęśliwi. Jak więc słucham Jezusa?
W Kanie Galilejskiej odbywało się wesele i była tam
Matka Jezusa. Zaproszono na to wesele także Jezusa
i Jego uczniów. A kiedy zabrakło wina, Matka
Jezusa rzekła do Niego: „Nie mają wina”. Jezus Jej
odpowiedział: „Czyż to moja lub Twoja sprawa, Niewiasto?
Czy jeszcze nie nadeszła godzina moja?”.
Wtedy Matka Jego powiedziała do sług: „Zróbcie
wszystko, cokolwiek wam powie”.
Stało zaś tam sześć stągwi kamiennych przeznaczonych
do żydowskich oczyszczeń, z których każda
mogła pomieścić dwie lub trzy miary. Jezus rzekł
do sług: „Napełnijcie stągwie wodą”. I napełnili je
aż po brzegi. Potem powiedział do nich: „Zaczerpnijcie
teraz i zanieście staroście weselnemu”. Ci
więc zanieśli.
Gdy zaś starosta weselny skosztował wody, która
stała się winem – a nie wiedział, skąd ono pochodzi,
ale słudzy, którzy czerpali wodę, wiedzieli –
przywołał pana młodego i powiedział do niego:
„Każdy człowiek stawia najpierw dobre wino, a gdy
się napiją, wówczas gorsze. Ty zachowałeś dobre
wino aż do tej pory”.
Taki to początek znaków uczynił Jezus w Kanie
Galilejskiej. Objawił swoją chwałę i uwierzyli
w Niego Jego uczniowie.
Oto słowo Pańskie.
Po dwóch tygodniach dyskusji francuskie Zgromadzenie Narodowe przyjęło w pierwszym czytaniu dwie ustawy: o opiece paliatywnej i prawie do pomocy w umieraniu, która oznacza legalizację wspomaganego samobójstwa i eutanazji. Pierwszy projekt uchwalono jednogłośnie, drugi stosunkiem głosów 305 za do 199 przeciw.
Katoliccy biskupi tego kraju od pewnego czasu wzywali do wyrażania sprzeciwu wobec tej drugiej propozycji. Jeszcze dziś biskupi regionu paryskiego (Ile-de-France) zwrócili się do parlamentarzystów z listem, w którym wskazali, że przyjęcie ustawy o pomocy w samobójstwie i eutanazji stanowiłoby „zbrodnię przeciwko godności, zbrodnię przeciwko braterstwu, zbrodnią przeciwko życiu”. Wskazali na konieczność rozróżnienia między śmiercią naturalną a świadomym spowodowaniem czyjejś śmierci. Wyrazili obawę, że prawo to mogłoby zostać w przyszłości wykorzystane wobec osób małoletnich, czy dotkniętych chorobą Alzheimera. Zaprosili parlamentarzystów do wsłuchania się w głos lekarzy, którzy mówią, że zadanie śmierci nie jest leczeniem, i w głos prawników, którzy przekonują, że ustawa taka naruszałaby równowagę prawną dotychczas obowiązujących przepisów.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.