Reklama

Aspekty

Męski dzień skupienia

22 października na zaproszenie Bractwa Św. Józefa przybył do Paradyża ks. biskup Tadeusz Lityński, który odprawił mszę świętą, oraz ks. dr hab. Dariusz Oko, prof. UP JP2 w Krakowie, który wygłosił konferencję oraz mszalną homilię.

[ TEMATY ]

mężczyźni

ks. Dariusz Oko

sanktuarium Paradyż

Marek Kuczyński

Mszy św. przewodniczył bp Tadeusz Lityński

Mszy św. przewodniczył bp Tadeusz Lityński

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Konferencja poświęcona była charakterystyce polityki prowadzonej przez ideologów genderyzmu. Genderyzm, to nic innego, jak bezpośredni spadkobierca komunizmu, marksizmu, który w XX w. w imię rzekomej obrony "uciskanej klasy robotniczej" unicestwił niemal 100 milionów istnień ludzkich. Genderyzm, czyli neomarksizm, również odwołuje się do "praw uciskanych", w tym przypadku mniejszości seksualnych. Prelegent przywołał opinie hierarchów, wg których genderyzm jest jeszcze gorszy od komunizmu z ubiegłego wieku, bo zgodnie z założeniem twórców, prowadzi do całkowitej eliminacji udziału w życiu pierwiastka duchowego.

- W zasadzie - dodał - ludzka egzystencja sprowadzać się ma wg genderyzmu do zezwierzęconego seksualizmu w postaci rozmaitych dewiacji. Widocznym tego symptomem jest właśnie niejednokrotne przebieranie się w zwierzęta, np. świnie, uczestników parad LGBT. To jest de facto autoidentyfikacja, bo człowiek odrzucający Boga i w Jego miejsce stawiający [jako sens życia] optymalność doznań cielesnych, sam sprowadza się jedynie do elementu przyrody, w opisie której nie ma miejsca na czynniki nadprzyrodzone.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Podobnie jak komunizm, genderyzm nie dyskutuje z oponentami. Gdyby ideolog gender miał stawić czoła przedstawicielowi obrońców tradycyjnej koncepcji człowieka, poległby w pierwszych minutach dyskusji, bo racja jest po stronie nauki a nie absurdalnej pseudonauki, wg której jest kilkadziesiąt, a nawet kilkaset, płci. Z oponentami zatem się nie dyskutuje; raczej obrzuca się ich inwektywami i próbuje się ośmieszać. Głoszących poglądy inne niż te genderowskie neomarksistowskie elity eliminują z życia społecznego, zwłaszcza naukowego i oświatowego, a gdzie już się da, również w sensie fizycznym, np. doprowadzając do ich uwięzienia.

Każda wersja marksizmu - czy to komunizm czy genderyzm, prowadzi do destrukcji człowieka, zwłaszcza jego duchowości. Dlatego głównym jego wrogiem jest wiara katolicka, która stoi na przeszkodzie do całkowitego podporządkowania sobie społeczeństwa przez tych, którzy dążą do władzy absolutnej. Atak na Kościół prowadzi się wielowarstwowo, również od środka, co niestety jest widoczne w niegodziwych działaniach niektórych duchownych.

Tak więc – podsumował prelegent - gremia takie, jak to dzisiaj zebrane tutaj w Paradyżu, mają przed sobą duże wyzwania związane z krzewieniem katolickiej wizji rodziny i są nadzieją dla Kościoła.

2022-10-22 18:07

Oceń: +2 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Dla wszystkich ministrantów i lektorów

W najbliższą sobotę 6 maja odbędzie się Pielgrzymka Służby Liturgicznej Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej do Paradyża. Jej tegoroczne hasło to słowa Jezusa z Ewangelii wg św. Jana: „Ja jestem Drogą i Prawdą i Życiem”.

Do Sanktuarium Matki Bożej Wychowawczyni Powołań Kapłańskich w Paradyżu są zaproszeni wszyscy związani z posługą przy ołtarzu, zarówno młodsi ministranci i lektorzy, jak i dorośli lektorzy, akolici oraz nadzwyczajni szafarze Komunii Świętej. Pielgrzymka jest wyrazem jedności posługujących przy ołtarzu w różnych parafiach naszej diecezji.
CZYTAJ DALEJ

Męka naszego Pana Jezusa Chrystusa według świętego Łukasza

Niedziela Ogólnopolska 12/2016, str. 32-33

[ TEMATY ]

Ewangelia

Niedziela Palmowa

Piotr Drzewiecki

+ – słowa Chrystusa
E. – słowa Ewangelisty
I. – słowa innych osób pojedynczych
T. – słowa kilku osób lub tłumu

E. Starsi ludu, arcykapłani i uczeni w Piśmie powstali i poprowadzili Jezusa przed Piłata. Tam zaczęli oskarżać Go: T. Stwierdziliśmy, że ten człowiek podburza nasz naród, że odwodzi od płacenia podatków Cezarowi i że siebie podaje za Mesjasza-Króla. E. Piłat zapytał Go: I. Czy Ty jesteś królem żydowskim? E. Jezus odpowiedział mu: + Tak, Ja nim jestem. E. Piłat więc oświadczył arcykapłanom i tłumom: I. Nie znajduję żadnej winy w tym człowieku. E. Lecz oni nastawali i mówili: T. Podburza lud, szerząc swą naukę po całej Judei, od Galilei, gdzie rozpoczął, aż dotąd. E. Gdy Piłat to usłyszał, zapytał, czy człowiek ten jest Galilejczykiem. A gdy się upewnił, że jest spod władzy Heroda, odesłał Go do Heroda, który w tych dniach również przebywał w Jerozolimie.
CZYTAJ DALEJ

Rocznica chrztu Mieszka I. Co wiemy o tym wydarzeniu sprzed 1059 lat?

2025-04-14 09:36

[ TEMATY ]

Chrzest Polski

Mieszko I

1059. rocznica

wikipedia.org

Mieszko II

Mieszko II

Chrzest Polski, a właściwie chrzest przyjęty przez Mieszka I, był bez wątpienia aktem wiekopomnym. Wprawdzie z wydarzeniem tym wiąże się wiele niewiadomych: data, miejsce, szafarz, jak i imię chrzestne księcia, to jednak decyzja władcy Polan o przyjęciu chrześcijaństwa zaważyła na całych dziejach państwa, które przyszło mu współtworzyć.

Analizując poszczególne elementy wydarzenia na pierwszy plan wysuwa się ustalenie daty przyjęcia przez Mieszka chrztu. Niestety, nie dysponujemy żadnymi zapiskami z okresu panowania pierwszego historycznego władcy Polski. Faktu przyjęcia przez niego chrztu nie odnotował nawet w swoim dziele skrupulatny saski kronikarz Widukind. Jako pierwszy uczynił to dopiero pół wieku później biskup merseburski Thietmar. Dziejopis ten jednak notorycznie mylił termin owego wydarzenia, raz mówiąc o nim pod rokiem 966, w innym zaś miejscu wspominając rok 968 i utworzenie biskupstwa w Poznaniu. Nie były zgodne w tej dziedzinie i późniejsze roczniki pochodzące z połowy XI w., które podając lakoniczną informację: Mesco dux Poloniae baptizatur, umieszczały ją zarówno pod datą 966, jak i alternatywnymi jej odpowiednikami: 965 i 967. Żmudna praca historyków, jak i mocno zakorzeniona w narodzie polskim tradycja pozwoliły na określenie terminu chrztu na rok 966. Odniesienie się natomiast do praktyki chrzcielnej Kościoła umożliwiło wskazanie hipotetycznej daty dziennej. Tą najprawdopodobniej była Wielka Sobota, która wtenczas przypadła w dniu 14 IV. Powyższe ustalenia sprawiły, że dziś powszechnie, i na ogół zgodnie, uznaje się datę 14 IV 966 r. jako moment przyjęcia przez Mieszka I i jego najbliższych współpracowników chrztu świętego.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję