Reklama

Jopek - Polska Ceramika Budowlana

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Od ręcznie formowanych i suszonych w słońcu cegieł mezopotamskich do dzisiejszych, niezwykle wytrzymałych, produkowanych metodami przemysłowymi i wypalanych w temperaturach przekraczających 1000oC cegieł klinkierowych minęło kilka tysięcy lat. Mimo że sposób produkcji ewoluował przez wieki, to nie zmieniły się jego podstawy. Dzięki sprzężeniu i umiejętnemu wykorzystaniu żywiołów natury: ziemi, wody, powietrza i ognia doświadczeni ceramicy uzyskują solidny budulec, którym architekci i budowniczowie kształtują również w czasach współczesnych trwałe piękno.
Technologie XXI wieku pozwalają, przy odpowiednim doborze gliny i dodatków, na produkcję precyzyjnych wymiarowo, posiadających wysokie parametry mechaniczne, niską nasiąkliwość i dużą mrozoodporność dachówek, cegieł klinkierowych oraz pustaków ceramicznych.
Takie właśnie produkty są efektem pracy zespołu fachowców pracujących w Grupie FCB Jopek, największego, całkowicie polskiego producenta ceramiki budowlanej. Fabryka Ceramiki Budowlanej Wacław Jopek to zespół pięciu cegielni, usytuowanych w Bytomiu, Paczkowie, Sierakowicach k. Gliwic, Ołdrzychowie oraz Radziejowicach k. Warszawy. Wyroby firmy charakteryzują się pełną, naturalną barwą oraz dużą wytrzymałością na mróz i korozję biologiczną. Produkowane są z naturalnych surowców jako wyrób ekologicznie czysty, w energooszczędnym procesie produkcyjnym.
O bardzo wysokich walorach użytkowych wyrobów, a zwłaszcza dachówki, świadczą zabytkowe obiekty świeckie i sakralne, do pokrycia których wykorzystane zostały materiały Grupy Jopek. Wśród rozlicznych znajdują się takie perły architektury, jak Zamek Królewski na Wawelu, Jasna Góra w Częstochowie, kościół św. Marka w Krakowie, klasztor Zakonu Benedyktynów w Tyńcu czy Arsenał we Wrocławiu. W Niemczech natomiast zamek w Branitz, budynki zespołu katedry w Miśni, budynki w Poczdamie, Berlinie, Dreźnie czy Lipsku. Przykładem realizacji wykorzystującej cegłę elewacyjną jest m.in. Budynek Centrum Kardiochirurgii w Krakowie.
Jest to niewątpliwie ceramika na najwyższym światowym poziomie, nic zatem dziwnego, że wyroby firmy wyróżnione zostały wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. medalem Hausebuilding, medalem Centralnych Targów Myśli Technicznej, Grand Prix II Targów Konserwacji Zabytków i Renowacji Miast’ 96, Złotym Medalem na Międzynarodowych Targach Poznańskich ’98, a także otrzymały Certyfikat Jakości „Mister Poland” oraz certyfikat Fundacji „Teraz Polska”.
Wyroby Grupy Jopek nadają elegancję i naturalne piękno nie tylko wielu budowlom sakralnym i użyteczności publicznej, ale także kilku tysiącom domów jednorodzinnych i budynków mieszkalnych.
Miesiąc styczeń jest początkiem nowego sezonu budowlanego. Pierwszą i największą imprezą targową są Międzynarodowe Targi Budownictwa „Budma” 2010 w Poznaniu. „Budma” to najważniejsza dla sektora budowlanego impreza marketingowo-handlowa w Polsce. Odbywa się na powierzchni ponad 47 tys. m2, uczestniczy w niej ponad 1300 wystawców z 32 krajów. W bogatej i atrakcyjnej ofercie firm każdego roku znajduje się ponad 150 nowości rynkowych. Według wstępnych prognoz organizatorów, targi odwiedzi w tym roku ponad 65 tys. zwiedzających. Ekspozycje targowe podzielone są tematycznie. Firmy prezentują swoje produkty i usługi w zakresie budownictwa ogólnego, produkcji i sprzedaży okien i drzwi, ścian i stropów, elewacji, pokryć dachowych i wielu innych związanych z branżą budowlaną.
FCB Jopek od lat uczestniczy w tej imprezie, budując specjalnie na ten okres modelowy dom targowy naturalnych rozmiarów w stanie surowym, zamkniętym. W tym roku jest to już jubileuszowa X edycja ekspozycji domu targowego. Corocznie dom jest projektowany w innej bryle o powierzchni zabudowy ponad 300 m2 i przybliża zwiedzającym nie tylko walory oferowanych produktów, ale przede wszystkim pokazuje wielorakie możliwości ich zastosowania praktycznego i - co najważniejsze - końcowe tego efekty w naturalnej wielkości.
Taki modelowy dom ekspozycyjny zawsze cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Ten sposób prezentacji produktów firmy podoba się nie tylko zwiedzającym, ale także organizatorom, o czym świadczą liczne nagrody i wyróżnienia przyznane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie na przestrzeni tych dziesięciu lat, w uznaniu za trud i zaangażowanie tworzenia tak pracochłonnego i kosztownego projektu marketingowego.
Firma stara się także promować wartości chrześcijańskie i prorodzinne. W dzisiejszych czasach twardej walki rynkowej i bezwzględnych zasad prowadzenia działalności gospodarczej, firma stara się wskazywać wartości, które winny towarzyszyć wszelkim działaniom ludzkim, nie tylko w codziennym życiu, ale także w trudzie prowadzenia własnej firmy czy przedsiębiorstwa.
Zasady te zostały ujęte doskonale w encyklikach Jana Pawła II, których zbiór będzie bezpłatnie oferowany gościom odwiedzającym ekspozycję firmy w czasie trwania targów. Grupa stara się także wspierać dzieło o. Jana Góry, fenomen spotkań młodzieży, w położonej nieopodal Poznania Lednicy.
Targi „Budma” dają także okazję do wymiany doświadczeń z partnerami handlowymi Grupy, pozwalają nawiązać nowe kontakty, a przede wszystkim wysłuchać opinii i uwag firm i osób prywatnych, które budowały, wykorzystując materiały firmy Jopek. Grupa otrzymuje tym samym cenną wiedzę, wykorzystywaną do projektowania i produkcji nowych elementów w istniejącym już systemie „Kompletnej Ceramiki na Twój Dom”.
Polska Ceramika Budowlana przeszła brutalną czystkę w latach 90. ubiegłego wieku. Większość cegielni zlikwidowano, a resztę przejęły konsorcja zachodnioeuropejskie, które w tym czasie dotarły z potężnym kapitałem na rynek polski. Niewiele firm pozostało w polskich rękach. FCB Wacław Jopek należy do tej elity, która determinacją i ciężką pracą wywalczyła niezależność i markę rynkową.
Targi budowlane, a w szczególności poznańska „Budma” zawsze stanowią wyzwanie marketingowe, a jednocześnie są dobrą formą promocji polskiej myśli technologicznej, osiągnięć organizacyjnych oraz konkurencyjności na rynku krajowym i europejskim.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2010-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

#NiezbędnikMaryjny: Litania Loretańska - wezwania

[ TEMATY ]

litania loretańska

Adobe Stock

Litania Loretańska to jeden z symboli miesiąca Maja. Jest ona także nazywana „modlitwą szturmową”. Klamrą kończąca litanię są wezwania rozpoczynające się od słowa ,,Królowo”. Czy to nie powinno nam przypominać kim dla nas jest Matka Boża, jaką ważną rolę odgrywa w naszym życiu?

KRÓLOWO ANIOŁÓW

CZYTAJ DALEJ

Papież do dzieci w Weronie: nie bój się iść pod prąd, jeśli chcesz zrobić coś dobrego,

2024-05-18 12:59

[ TEMATY ]

papież Franciszek

Grzegorz Gałązka

Nie bój się iść pod prąd, jeśli chcesz zrobić coś dobrego - radził wezwał Franciszek podczas spotkania z dziećmi na placu św. Zenona w Weronie. Papież odpowiedział na trzy pytania dzieci.

Pierwsze dotyczyło tego, jak rozpoznać, że wezwanie Jezusa do pójścia za Nim. Franciszek w dialogu ze swymi młodymi słuchaczami wskazał, że kiedy Jezus do nas mówi, czujemy w sercu radość. Gdy zaś mówi do nas diabeł lub gdy robimy coś złego, czujemy się źle.

CZYTAJ DALEJ

Bezpłatne badania USG dzieci!

2024-05-18 23:15

archiwum organizatorów

    Program „NIE nowotworom u dzieci” Fundacji Ronalda McDonalda. Bezpłatne badania USG dzieci w Krakowie

    Fundacja Ronalda McDonalda i franczyzobiorcy McDonald’s zapraszają na profilaktyczne badania USG dzieci w wieku od 9 miesięcy do 6 lat, które odbędą się w dniach 24-25 maja br. Przez dwa dni lekarze radiolodzy na pokładzie Ambulansu – unikalnej, mobilnej stacji medycznej składającej się z poczekalni, recepcji i dwóch gabinetów lekarskich wyposażonych w nowoczesny sprzęt ultrasonograficzny, przebadają 140 dzieci w wieku od 9 miesięcy do 6 lat.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję